Sabah Blogs The Other Side of Rungus Male: Kambing kawan rapat yang terbaik

Pages

Sunday, October 3, 2010

Kambing kawan rapat yang terbaik

Macam lama suda sia tida kasi masuk apa-apa dalam ni blog, besa la pura-pura sibuk yang tida berapa sibuk butul. Berabis suda mo sibuk pun tida juga sibuk, tapi malas juga mo kasi 'atas haribulan-ing'  ni blog.

Becakap pasal malas, saya rasa ke'malasan saya suda sampai kemuncak sendiri-sendiri di negara orang lain yang saya tidak paham bahasa dorang sama becakap bahasa kedua setiap hari. Ada masa saya becakap  sama dorang pakai dialek Sabah, kadang-kadang saya cakap Momogun sama dorang bila dorang hantam becakap pakai bahasa dorang...pa buli buat la itulah dorang bilang bila 'ayam sama itik becakap', sama-sama tida paham jadilah 'pukas'.

Lagi satu pa yang paling jadi kerinduan bila sendiri-sendiri di negara orang lain ni selalu ja teringat-ingat,terbayang-bayang,terrindu-rindu makanan tempatan yang tiap ari jadi makanan rutin yang masuk d leher sampai masuk di perut lepas tu jadi 'tuuuuttt...' selain dari ahli sanak saudara dan yang...sendiri mo paham la kan..hehehe.

Jadi selepas saya bepikir tida panjang butul, saya dengan sebulat roda becadang untuk balik kampung untuk menjadi 'petani moden'. Jadi untuk kasi mula sebagai kerjaya baru saya, saya mula mo ingat mo bekawan sama  kambing. Sebab apa yang saya dengar 'kambing tida mandi pun mahal juga bah'.

Suma ni harap-harap kalau teda balak melintang mula tahun depan 2011.

5 comments:

  1. Siok baca ko punya post ni, bos! :D Jan ko susah, kita-kita bloggers ni memang sebenarnya hampir semua pun pura-pura sibuk :D

    Ko di Vietnam kaini?

    ReplyDelete
  2. bah bagus tu bisnis kambing tu...lumayan bah tu.suka datang sini.kopisanangan tambalut

    ReplyDelete
  3. Lorna-Iya di Vietnam la ni skarang.

    Donny-buli bah nanti kita kuntik- la klu sy balik pi kampung suda

    ReplyDelete
  4. Ngam lai tu. Bila sia balik Sabah for good, saya akan belajar ilmu dari kau

    ReplyDelete
  5. Ya Kay,kita saling belajar mempelajari,jan bejari-jari sesama kita suda la kan

    ReplyDelete

 
Project Alpha's Facebook